Fordelene-og-ulempene-ved-å-bruke-en-nettsidebygger

Fordelene og ulempene ved å bruke en nettsidebygger

Du har nok kanskje hørt om å bruke en nettsidebygger til å lage nettsiden din, men hva er det egentlig som er fordelene og ulempene ved å gjøre dette? Les videre og bli vis!

Fordeler

Selv om det forventes at vi skal være tilstede på nettet, så er det jo ikke alle oss som har kvalifikasjonene eller evnen til å lage vår egen nettside. På den måten kan en nettsidebygger være veldig hjelpsom.

Vi er ganske sikre på at noen av dine favorittnettsider er de som har et godt webdesign og en god struktur. Når du velger en nettsidebygger får du velge både design og struktur, noe som gjør at du kan få en nettside som ser helt fantastisk ut!

Fordelene og ulempene ved a bruke en nettsidebygger 1 - Fordelene og ulempene ved å bruke en nettsidebygger

En annen fordel er at det mest sannsynlig vil være billigere enn å gjøre det selv. Ettersom en profesjonell nettsidebygger vil bruke ressurser som er åpenlyse for den, men ikke nødvendigvis for deg. Du sparer også mye tid på å bruke en nettsidebygger, fordi det å lære seg å kode for eksempel, tar utrolig lang tid.

Ulemper

Ulempene ved å bruke en nettsidebygger er ganske få, men hvis vi skal nevne noe, så blir det jo eventuelt disse. Hvis det er noe du vil endre, må du ofte betale noen for å endre dette, men hvis du har bygget nettsiden selv så er dette noe du kan fikse selv.

En annen ulempe er at du som oftest må velge i standardmaler, noe som gjør at siden din ikke nødvendigvis blir unik.

Når man måler fordelene og ulempene opp mot hverandre, så er det lett å se at det finnes flere fordeler enn ulemper. Men du må jo selv vurdere hva som er viktig for deg og ditt nettsted. Vil du at siden skal være brukervennlig eller vil du at den skal være unik?

Ting-å-vurdere-når-du-velger-et-digitalt-byrå

Ting å vurdere når du velger et digitalt byrå

Har du begynt prosessen med å starte egen bedrift? Kanskje du planlegger å lage en nettside eller kanskje du allerede har kommet såpass langt? Uansett hvilken situasjon du er i, er det nesten umulig å overleve som bedrift eller selvstendig næringsdrivende om du ikke har en tilstedeværelse på nett. Da kan det være aktuelt å velge et digitalt byrå som kan hjelpe deg, men hva er det du bør vurdere? Man skjønner fort hvor stor innflytelse nettet har når til og med forsvaret må vurdere større tilstedeværelse på nett.

Hva er et digitalt byrå?

Ting a vurdere nar du velger et digitalt byra 1 - Ting å vurdere når du velger et digitalt byrå

Et digitalt byrå er på mange måter det samme som et reklamebyrå, men på nett. De vil fokusere på å markedsføre din bedrift og din nettside. De vil kunne fokusere på spesifikke produkter eller tjenester å markedsføre. Det finnes en rekke digitale byrå som er flinke på det de gjør, så det å finne et digitalt byrå i din bransje er nok det aller viktigste!

Hva tilbyr et digitalt byrå?

Ting a vurdere nar du velger et digitalt byra 3 - Ting å vurdere når du velger et digitalt byrå

Det er ofte slik at ulike digitale byråer fokuserer på ulike områder eller ulike bransjer. Hvis du har mange kontakter i en spesifikk bransje, så kan det være lurt å høre med dem om de har erfaring med et digitalt byrå som gjør det bra.

Til felles så har de digitale byråene at tjenestene de tilbyr inkluderer:

* Søkemotoroptimalisering (SEO)

* Betalt søkemotorannonsering (PPC)

* Markedsføring via e-post, sosiale medier og generell reklame.

* Videomarkedsføring.

Ofte så tilbyr også digitale byråer en såkalt «re-brand», som vil inkludere at nettsiden din blir oppgradert eller får en ny look.

Hva bør du vurdere før du velger et digitalt byrå?

Ting a vurdere nar du velger et digitalt byra 2 - Ting å vurdere når du velger et digitalt byrå

Hvilke tjenester ser du på som nødvendige er viktig å ta stilling til. Det er også lurt å ta stilling til hvor stort budsjett du har, hvilken målgruppe du vil nå ut til og hvordan ryktet til det digitale byrået er. Det å velge et digitalt byrå bør være litt krevende, fordi det skal jo tross alt forbedre bedriften din tilstrekkelig.

Hva er viktig for deg på nett?