Har du begynt prosessen med å starte egen bedrift? Kanskje du planlegger å lage en nettside eller kanskje du allerede har kommet såpass langt? Uansett hvilken situasjon du er i, er det nesten umulig å overleve som bedrift eller selvstendig næringsdrivende om du ikke har en tilstedeværelse på nett. Da kan det være aktuelt å velge et digitalt byrå som kan hjelpe deg, men hva er det du bør vurdere? Man skjønner fort hvor stor innflytelse nettet har når til og med forsvaret må vurdere større tilstedeværelse på nett.

Hva er et digitalt byrå?

Ting-å-vurdere-når-du-velger-et-digitalt-byrå-1

Et digitalt byrå er på mange måter det samme som et reklamebyrå, men på nett. De vil fokusere på å markedsføre din bedrift og din nettside. De vil kunne fokusere på spesifikke produkter eller tjenester å markedsføre. Det finnes en rekke digitale byrå som er flinke på det de gjør, så det å finne et digitalt byrå i din bransje er nok det aller viktigste!

Hva tilbyr et digitalt byrå?

Ting-å-vurdere-når-du-velger-et-digitalt-byrå-3

Det er ofte slik at ulike digitale byråer fokuserer på ulike områder eller ulike bransjer. Hvis du har mange kontakter i en spesifikk bransje, så kan det være lurt å høre med dem om de har erfaring med et digitalt byrå som gjør det bra.

Til felles så har de digitale byråene at tjenestene de tilbyr inkluderer:

* Søkemotoroptimalisering (SEO)

* Betalt søkemotorannonsering (PPC)

* Markedsføring via e-post, sosiale medier og generell reklame.

* Videomarkedsføring.

Ofte så tilbyr også digitale byråer en såkalt «re-brand», som vil inkludere at nettsiden din blir oppgradert eller får en ny look.

Hva bør du vurdere før du velger et digitalt byrå?

Ting-å-vurdere-når-du-velger-et-digitalt-byrå-2

Hvilke tjenester ser du på som nødvendige er viktig å ta stilling til. Det er også lurt å ta stilling til hvor stort budsjett du har, hvilken målgruppe du vil nå ut til og hvordan ryktet til det digitale byrået er. Det å velge et digitalt byrå bør være litt krevende, fordi det skal jo tross alt forbedre bedriften din tilstrekkelig.

Hva er viktig for deg på nett?